Ineens in een sprookje... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marion Visser - WaarBenJij.nu Ineens in een sprookje... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marion Visser - WaarBenJij.nu

Ineens in een sprookje...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marion

01 December 2007 | Suriname, Paramaribo

zaterdag 1 december 2007

Gisteravond had ik de lastigste groep tot nu toe.
Er zaten een aantal hondsbrutale jongens in die ik meteen moest duidelijk maken wie hier vanavond in charge was… toen die hobbel was genomen kwam het toch nog goed en werd het een erg leuke les. Ze mochten onder andere bij God op audientie komen met een verzoek. Er was een meisje voor het eerst bij de les die avond, type Talicia, en ze speelde als “Godin” iedereen van de vloer! Ik zie her en der in de groepen veel talent.
Direct na de les nam Helen me mee naar een expositie. Vanaf het moment dat we het gebouw binnenstapten belandden we in een sprookje.. Het was een langwerpige ruimte helemaal door kaarsen verlicht. Bij de ingang hadden we een zaklantaarn in handen gekregen om te schijnen op de passerende modellen; die prachtig geschminkt en luchtig gekleed de mooiste sierraden toonden. Alles was gemaakt van rode pittenkralen, ik ben even de naam kwijt. Jullie begrijpen dat dit concept een uitermate goed effect had op de kooplust, dus Helen en ik hebben beide een armband en een ketting besteld.
Daarna weer moe maar voldaan in mijn bedje beland.
Vandaag heb ik met de dramadocenten in opleiding gewerkt aan oefeningen die ze moesten voorbereiden, ze gaven elkaar les.
Het was zeer nuttig en ik merk dat er nog een hele hoop te leren valt. Heel veel is nieuw voor ze; ze staan wel heel open. Sommigen komen tot de ontdekking dat een oefening toch echt niet uit de lucht komt vallen, dat je je gedegen moet voorbereiden. Anderen doen dat juist zo goed dat ze totaal niet meer open staan voor wat er ter plekke gebeurt, en raken zelfs half in paniek als iets anders loopt dan ze gedacht hadden. Allemaal heel leerzaam dus.
Nu even weekend!
Vanavond heb ik afgesproken met de zus van Jeritza, met voor wie het niet weet, Ik bij Krater de jonge talenten van Black Magic Girls heb begeleid. Vandaag hebben deze meiden (onder andere ook Raya) opgetreden in de Beurs van Berlage op het Women Inc. Festival. Ik ben heel benieuwd hoe het is gegaan! Zoals ik al zei is hier ook veel talent en zouden de Black Magic Girls hier zo gevonden zijn.
Morgen naar White Beach met Arichelle! Tell you all about it…
Liefs;
Marion.

  • 02 December 2007 - 01:07

    Hil:

    Lieve Marion.

    Het is al twee uur in de nacht als ik dit lees, maar ik kan het niet laten toch even te reageren. Zo te zien heb je een heel enerverende tijd daar en heb je het ook best naar je zin. Geniet van je weekend. Ik hoop dat je m'n smsje hebt ontvangen. Morgen lees ik de rest.

    Veel liefs mammaxxx.

  • 02 December 2007 - 08:36

    Ernestine:

    Hi Marion,
    White beach is vast een mooie strandervaring. Vertel Arichelle dat haar moeder en de rest van het Krater poeziecollectief een goede beurt hebben gemaakt tijdens Women inc. in de Beurs van Berlage. Jouw Raya was natuurlijk weer volop aanwezig.
    Al met al hadden we een gesmeerd lopend programma van een uur met de Black Magic Girlz talenten en de wat oudere poezie Girls. Bij de Gilrz leek het 'the best of'. Korter is soms ook beter.
    Jeritza heeft de presentatie prima, professioneel gedaan.
    Het publiek was zichtbaar onder de indruk.

    Liefs,
    Ernestine

  • 02 December 2007 - 09:20

    Ivana:

    Maxima was op de opening van Women Inc. Jouw meid heeft nu al weer een prinses ontmoet. Ze is een goede netwerker, dat moet ik toegeven. Jammer zeg dat de foto's niet te zien zijn, want ik zou je als een tropisch model willen bewonderen op de White Beach of Cola Creek. Dat schooltje in Paramaribo klinkt zo gezellig!Is er ook Sint bij jullie langs geweest (behalve op de juwelen expo, natuurlijk!). hier draait alles weer op hol in de winkels en boven de fellen papier waarop gedichten gerijmd worden.Het is al bijna de 5de. Gelukkig gelooft Bruno nog niet in de Sint(en heeft nog geen schoenen). dan maakt het wat makkelijker. Ik moet alleen maar voor 10 mensen surprises maken. Zeer stressvol.

  • 02 December 2007 - 13:51

    Jeritza:

    Wat spannend allemaal wat jij meemaakt. Ik hoop dat het een gezellige tijd was met mijn zus. Gisteren waren de Black Magic Girls echt top ze zaten lekker in hun vel en jij zou zeker trots op ze zijn geweest. Uiteraard waren de Poezie dames zeer powerful. Kortom een zeer geslaagde avond.

    Brasa's van Jeritza

  • 02 December 2007 - 19:44

    Gerdien:

    Hey Marion,
    geweldig die verhalen te kunnen lezen. Toch een beetje een indruk van de wereld die mij ook te wachten staat. Ik ben waanzinnig nieuwsgierig.
    Liefs
    Gerdien

  • 02 December 2007 - 20:43

    Hil.:

    Lieve Marion.

    Lekker weekend gehad? Ik heb inmiddels alles gelezen. Wat kan een mens veel meemaken in één week en nu heb je er nog één te goed.Geniet ervan, ook van de temperaturen daar, want hier is het helemaal niks. Ik ben vandaag de deur niet uit geweest, het stormde en goot de hele dag.Mooie gelegenheid om alle troep, die de verbouwing van de badkamer met zich meebracht, op te ruimen.

    Nog een heel fijne week.

    Veel liefs mammaxxx.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Maart 2008

Back home

17 Maart 2008

job done

16 Maart 2008

Top avond

15 Maart 2008

meer lezers

15 Maart 2008

Openingstresss
Marion

Krater Theater Amsterdam Zuidoost zet zich in om kunst- en cultuureducatie een vaste plek te bezorgen binnen het Special Onderwijs in Suriname.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 57
Totaal aantal bezoekers 15599

Voorgaande reizen:

16 Maart 2010 - 26 Maart 2010

Conferentie Paramaribo

06 Juni 2009 - 05 Juli 2009

Krater goes Suriname

24 November 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: