Black or white - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marion Visser - WaarBenJij.nu Black or white - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marion Visser - WaarBenJij.nu

Black or white

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marion

27 Juni 2009 | Nederland, Amsterdam

Dear people,
Zoveel te vertellen..
Deze week waren er op alle scholen presentaties. We hebben het allemaal meegemaakt: Versierde lokalen, nerveuze juffen, stralende kinderen, met als hoogtepunt vandaag de eindpresentatie in On Stage. Weer een mooie aankondiging in De Ware Tijd, bezoek van een tv ploeg op de Fernandesschool, waar de presenatie eindigde in en dansfeestje. Een allerschattigste Eefje Donkerblauw vroeg mij ten dans..
Voorafgaand daaraan was ik 's morgens in alle vroegte te gast in een rdio uitzending. Dat was een minder prettige ervaring.Al vaker hebben collega's mij verteld over een duidelijke scheiding binnen de Surinaamse samenleveing, die er in het kort op neer komt: je werkt met de Hollanders, of je werkt tegen ze.
Tot de laaste groep behoorde de interviewster en voor het eerst heb ik aan den lijve ondervonden hoe dat voelt. Ik ga er niet te veel woorden aan vuil maken maar in een studio zitten met een Surinaamse collega en vervolgens bijna het hele interview genegeerd worden, met als toppunt de vraag weaarom zij samenwerkt met een Nederlandse organisatie en niet met en Surinaamse. Vandaag is dit alles ruimschoots goedgemaakt doorde 5 (!) televizie intervieuws die ik heb mogen geven. Were all over the network! De presentatie werd heel goed ontvangen en we zijn hel trots op alle leerkrachten en kinderen.
Afgelopen nacht hebben we in de Havanna Lounge gedanst op een Mickael Jackson tribute.. het was een mooi en onroerend moment. As the King of pop said: It doesn't matter if you're black or white.

XXXMarion.

• 27 Juni 2009 - 12:24

Nico:

Mooi gesproken...
    De voormalige neger is niet meer, maar hij laat veel mooie muziek achter.
    Veel plezier!
    Brasa
    xx

• 27 Juni 2009 - 21:10

Jacquelijne:

Mooi, ontroerend.

• 28 Juni 2009 - 12:31

Hil:

Geniet van je weekend en nog een fijne week.

Liefsxxx

• 30 Juni 2009 - 10:15

Wulan:

Hi Marion
    Helaas bestaan dat soort dingen nog, dus goed dat wij met grensverleggend werk bezig zijn. Kijk uit naar je 'evaluatie' als je terug bent. Geniet van je tijd daar.
    gr. wulan