Een dorp - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marion Visser - WaarBenJij.nu Een dorp - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marion Visser - WaarBenJij.nu

Een dorp

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marion

06 December 2007 | Suriname, Paramaribo

Donderdag 6 dec. 07

Een dorp

Ook al zou je willen, het lukt je hier in Paramaribo niet om mensen te ontlopen.. het is net een dorp.
Prompt loop ik dus gisterenmiddag recht op Pim in en hij vraagt me om mijn mening!
Hij zag me aarzelen en zei “wees maar eerlijk hoor, dat doet me geen pijn.”
Ik heb gezegd dat het niet mijn soort film was, dat ik het meer een zoektocht vond. Hij vroeg van wie, ik zei “van jou”. En dat dat deels interessant was maar te uitgebreid. Hij antwoordde dat hier in Suriname alles veel breder wordt uitgemeten, mensen nemen de tijd. Je weet… Nou goed ik begreep al van anderen dat Pim gewoon precies doet wat hij wil en mijn eerlijkheid wel op prijs stelde, maar er niets mee zal doen.
Bij On Stage vorderen de werkzaamheden aan en in het gebouw gestaag. Iedere dag komt er iets bij; gisteren konden we voor het eerst kopiëren, wat heel goed uitkwam voor de workshop die ik ging geven aan de docenten.
Halverwege kwam de MTNL ploeg binnen. Ze hebben een deel van de workshop gefilmd, een daarna eerst Helen en mij geïnterviewd, en ook mij nog apart. Op 25 december wordt het in het programma Fa Waka uitgezonden; dus allemaal met de kerststol op schoot kijken!
Ondertussen begint het einde van dit spannende avontuur te naderen…
Ik voel de weemoed al een beetje opkomen.
Maar ik weet ook nu al dat als de Boeing zondagochtend weer veilig op Schiphol is geland, ik kan terugkijken op een fantastische reis die me ook persoonlijk heel veel heeft gebracht. Het is heel bijzonder om hier te zijn, en aan den lijve Suriname te ervaren. Mijn begrip van de Surinaamse cultuur heeft zich hier verdiept; het is moeilijk te omschrijven hoe, het heeft iets te maken met hier-komt-het-allemaal-vandaan. Daarbij is natuurlijk het lesgeven op zo’n jonge theaterschool meer dan alleen maar leuk; ik kan een steentje bijdragen aan de opbouw van een organisatie.
De zon straalt weer op volle kracht vandaag.
Dus zolang het nog kan stap ik met blote schouders en teenslippers op mijn fiets, het laatste stukje avontuur tegemoet!
Marion

  • 06 December 2007 - 17:26

    Jacquelijne:

    Wauw wat een raar idee dat je zondag al weer terug komt. Je post klinkt toch meer als: een half jaartje daar wonen en werken zou geweldig zijn (met R en R in de buurt wellicht), zo in je element.
    Geniet van de laatste dagen!
    Liefs, J

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Maart 2008

Back home

17 Maart 2008

job done

16 Maart 2008

Top avond

15 Maart 2008

meer lezers

15 Maart 2008

Openingstresss
Marion

Krater Theater Amsterdam Zuidoost zet zich in om kunst- en cultuureducatie een vaste plek te bezorgen binnen het Special Onderwijs in Suriname.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 61
Totaal aantal bezoekers 15594

Voorgaande reizen:

16 Maart 2010 - 26 Maart 2010

Conferentie Paramaribo

06 Juni 2009 - 05 Juli 2009

Krater goes Suriname

24 November 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: