lichte aardbeving... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marion Visser - WaarBenJij.nu lichte aardbeving... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marion Visser - WaarBenJij.nu

lichte aardbeving...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marion

30 November 2007 | Suriname, Paramaribo

De regen valt weer met bakken uit de hemel.
Maar ik zit nog steeds in een hemdje op het overdekte terras; en ben toch heel blij dat ik de laptop heb meegenomen. Zo kan ik lekker op mijn eigen moment werken. In het theater komt vandaag als het goed is internet. We gaan het zien… vandaag is toch een rare dag; iedereen praat over het proces, hoe het volk wordt opgejaagd en niet gerustgesteld. Maar goed; er gaat eindelijk iets gebeuren vandaag waar mensen lang op gewacht hebben.
Ik zit ondertussen me suf te genieten met die kids hier.
Gisteren had ik de oudste groep; 16 tot 22 jaar.
We hebben vreselijk gelachen met z’n allen.. wat een humor en vindingrijkheid. Ik liet ze “De Klierklas” spelen, als je juf zich omdraait nar het bord doe je alles wat niet mag. Ze mag je niet betrappen als ze zich omdraait.
De les die Arichelle daarvoor gaf aan de kleintjes was een groot feest; de kids waren zeer energiek en overactief.
Dit kwam waarschijnlijk mede door de lichte aardbeving die we eerder die middag hebben gevoeld…Ik was in mij kamer spullen bij elkaar aan het zoeken toe ik toch echt het hele huis heen en weer voelde schudden! Een heel gek gevoel dat ik nooit eerder heb meegemaakt. Ik keek naar buiten maar zag niets bijzonders. Na een minuut was het voorbij; en er is gelukkig geen schade geleden. Het blijkt een effect te zijn van een grote aardschok die in Matinique heeft plaatsgevonden, jullie hebben daar misschien iets over gezien op het journaal. Aardbevingen zijn hier helemaal niet gebruikelijk; mensen keken er hier ook echt van op!
Dus jullie begrijpen er is genoeg te beleven hier…
Liefs uit Para;
Marion

  • 30 November 2007 - 17:03

    Ernestine:

    Hi Maureen,
    Je verwart me met de afkorting Para.
    Para is het gebied waar mijn moeder's familie vandaan komt. Het is ook de bakermat van winti, een Afrikaanse godsdienst. Een gebied dat de ex-slaven gekocht hebben en waar alle nazaten van de Para altijd terug kunnen keren. Ik kan dus anytime daarheen en een stuk grond claimen.
    Die mensen uit Para waren ook de meest koppige slaven, heb ik me laten vertellen. Ze hebben lang geweigerd om zich tot christen te bekeren en daarna combineerden ze vaak beide godsdiensten. Je weet dat de winti-belijdenis tot voor kort verboden was als heidense afgoderij.

    We hebben werkelijk nog nooit een aardbeving gehad in Suriname. Mijn eerste aardschok heb ik op Bali gevoeld. Je schrikt pas achteraf.

    Geniet ze.
    Ernestine

  • 30 November 2007 - 17:04

    Ernestine:

    Ik schreef Maureen,
    maar bedoelde natuurlijk Marion.
    Sorry,
    Ernestine

  • 30 November 2007 - 23:53

    Broer:

    Een grote aardschok ergens verderop kan natuurlijk nooit de oorzaak an de aardbeving zijn, zeker niet als ze zoiets nog nooit hebben gevoeld in Paramaribo. Nee, volgens mij is het volledig duidelijk wat er aan de hand is: Zus heeft het zo naar haar zin en moet zoveel lachen dat zelfs de aarde het leuk vindt en schuddebuikend naar je kijkt.

    Veel succes en plezier nog en tot snel.
    Liefs, Broer

  • 01 December 2007 - 11:36

    Karin:

    hai lieve marion,
    ik smul van je berichten.
    heerlijk om mee te genieten.
    liefs van een door griep en koorts gevelde karin

  • 03 December 2007 - 09:52

    Anna:

    lieve Marion,
    klinkt geweldig jouw avontuur daar!
    Heerlijk om een klein beetje mee te genieten!

    liefs

    anna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Maart 2008

Back home

17 Maart 2008

job done

16 Maart 2008

Top avond

15 Maart 2008

meer lezers

15 Maart 2008

Openingstresss
Marion

Krater Theater Amsterdam Zuidoost zet zich in om kunst- en cultuureducatie een vaste plek te bezorgen binnen het Special Onderwijs in Suriname.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 15603

Voorgaande reizen:

16 Maart 2010 - 26 Maart 2010

Conferentie Paramaribo

06 Juni 2009 - 05 Juli 2009

Krater goes Suriname

24 November 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: